City Network växer partneraffären – ingår avtal med Consid

juni 23, 2021

City Network, en ledande global leverantör av molntjänster baserade på OpenStack, meddelar idag att företaget ingått ett partneravtal med Consid. Consid är en digital innovationspartner som i och med partnerskapet kommer att lägga till City Networks paketet av molntjänster i sin portfölj, och erbjuda det europeiska molnbolagets publika och privata molntjänster liksom Compliant Cloud, för regulatoriskt utsatta branscher.

Vi ser fram emot detta nya partnerskap. Vi ser City Network som en viktig global leverantör av molntjänster, inte minst för att City Cloud säkerställer att kunderna följer de krav som härrör från specifika lagar och regler som datahantering och GDPR. Vi har många kunder inom offentlig sektor och en del av dem har uttryckt intresse för en europeisk eller svenskbaserad molntjänst, säger Peter Hellgren, VD och grundare av Consid

Som leverantör av tjänster inom it, management och digital marknadsföring utgör den digitala infrastrukturen grunden för alla de lösningar som Consid kan erbjuda. Genom att lägga till City Networks molnplattform kan deras kunder utnyttja alla fördelarna med molnbaserad it-infrastruktur, utan att äventyra de strikta regler och föreskrifter som anges i europeisk och nationell datalagstiftning.

Europeiska City Network levererar både publika molntjänster och molntjänster med inbyggd regelefterlevnad. De gör det därmed möjligt för sina kunder att använda molnet som innovationsplattform utan risk för att bryta mot Europas stränga datalagstiftning.

–Vi är glada att välkomna Consid som partner och vi ser fram emot att samarbeta med dem. Att arbeta tillsammans med starka partners är en viktig del av vår strategi att göra vår molnplattform tillgänglig för organisationer över hela Sverige och Europa, säger Johan Christenson, VD och grundare på City Network.

Om Consid

Consid är ett av Sveriges snabbast växande företag som erbjuder konsulttjänster inom it, management och digital marknadsföring. Företaget har kontor i Stockholm, Uppsala, Västerås, Örebro, Norrköping, Linköping, Nyköping, Göteborg, Halmstad, Malmö, Helsingborg, Karlshamn, Karlskrona, Kalmar, Kristianstad, Ljungby, Värnamo, Växjö, Jönköping, Borås, Karlstad, Gävle och Sundsvall. Consid startades 2000 av Peter Hellgren och Henrik Sandell och har idag över 1 200 anställda och omsätter över en miljard kronor. Läs mer på www.consid.se.

Om City Network

City Network är en ledande global leverantör av molntjänster för it-infrastruktur. Företagets molntjänster är alla byggda på den öppna plattformen OpenStack och erbjuds som publikt, privat eller ett compliant moln.

City Network är certifierade enligt ISO 9001, 14001, 22301, 27001, 27010, 27013, 27017 och 27018 – internationellt erkända standarder för kvalitetsledningssystem, miljö och informationssäkerhet. Företagets tjänster finns tillgängliga från fler än 20 datacenter i hela världen. City Network är en del av Iver.

Johan Christenson, VD och grundare, City Network
+46 (0)733-312136