Alla Pressmeddelanden, Nyheter & Artiklar

Cleura ingår partnerskap med Addera IT

januari 23, 2023
Pressmeddelanden

Det europeiska molnföretaget Cleura, meddelar idag att de ingått ett nytt partnerskap med Addera IT. Som digitaliseringspartner för små och medelstora företag (SMB) i Sverige kommer Addera IT att standardisera sin verksamhet på Cleuras moln. Det första steget är att företaget flyttar sina tjänster och kunddata från ett datacenter till Cleuras publika moln

– Då vi arbetar med drift, applikationer, säkerhetstjänster och support för många SMB-kunder inom flera branscher är en prioriterad fråga att se till att våra kunders data och applikationer är tillgängliga och säkra. Genom att samarbeta med Cleura och använda deras lokala moln som grund känner vi oss trygga med att uppfylla dessa behov

Jens Hemström, vd för Addera IT

Mot bakgrund av regleringar och lagstiftning, såsom GDPR och den amerikanska Cloud Act, behöver europeiska organisationer inom både privat och offentlig sektor en teknikplattform som möjliggör innovation och automatisering men som ändå följer den europeiska datalagstiftningen. Cleura är ett europeiskt företag, med sitt publika moln och Compliant Cloud, den erkända infrastrukturlösningen för branscher med höga krav på regelefterlevnad och säkerhet, och finns till för att möta denna marknad.

– Vi är glada över att samarbeta med Addera IT och välkomnar dem och deras kunder till vårt europeiska moln. Att gå samman med företag som underlättar digital transformation är viktigt för att organisationer ska kunna använda vår öppna, flexibla och kompatibla digitala infrastruktur som bas för sin innovation och verksamhet

Jim Johansson, vd för Cleura

Om Addera IT

Addera IT grundades 1995. Företaget erbjuder lösningar inom IT-säkerhet, drift och support. Addera IT har kontor i Skåne och även om företaget främst vänder sig till små och medelstora företag i södra Sverige levererar företaget idag sina tjänster till fyra kontinenter. Mer information om Addera IT finns på  www.adderait.se.

Om Cleura

Cleura, det europeiska molnet, erbjuder digitala infrastrukturtjänster med full automation för organisationer som vill kunna innovera utan att tumma på dataskyddet. Genom att leverera säker digital infrastruktur byggd på öppen källkod och med inbyggd regelefterlevnad, erbjuder Cleura en hållbar plattform för innovation och ger samtidigt användarna kontroll över sin data. Cleura är en del av Iver och har sitt huvudkontor i Sverige. Företagets molntjänster är tillgängliga över hela världen. För mer information, besök gärna www.cleura.com.

För mer information, vänligen kontakta:

Jens Hemström, vd, Addera IT
jens.hemstrom@adderait.se